Get Adobe Flash player

Iskolai hírek

Suliváró program óvodásoknak

A napokban nagy izgalommal érkeztek meg intézményünkbe  a leendő első osztályosok. Színes és vidám délutáni program fogadta őket.
Ivánkóné Pásztor Marianna tanítónéni és a jelenlegi osztályának tanulói egy húsvéti mesejelenetet adtak elő. Ezt követően Pappné Belinszky Júlia tanárnéni a digitális táblán játékos matematikai feladatokat oldatott meg.  A Bárány Kristóf tánctanár bácsi által vezetett táncórán aztán már teljesen felszabadultak óvodásaink a sok mozgásos játéktól. Angol órán Szabóné Balogh Erika tanárnénitől nem csak a pici gyerekek, de mi felnőttek is megtanultuk a gyümölcsök és a zöldségek angol neveit. Meg is kóstolhatták a felszeletelt finomságokat. Most már én is tudom mi az apple, a banane, és a potato, no és az orange. Elnézést!  A helyesírást még nem tanultuk! A környezetismeret órán a rovarok testfelépítését és egyedfejlődését citera- zenei aláfestéssel ismerhették meg, melybe a 7-osztály tanulói is besegítettek. Mikroszkópban megtekinthettek egy rózsabogár nevű rovart is. A program végén kreatív húsvéti alkotásokat készíthettek a szülők segítségével. Rendkívül fegyelmezettek és aktívak voltak mind a tanulók, mind a szülők, no nem is beszélve  a mindent elkövető tanárainkról. Köszönjük iskolánk pedagógusainak, az óvónéniknek, dajkanéniknek és a Kedves Szülőknek a segítségét!
Hamarosan találkozunk a beiratkozáskor, ahol egy zenei CD-t is ajándékba adunk! (as)

Felhívás beiratkozásra

Felhívás beiratkozásra!

Értesítjük a tisztelt szülőket, hogy a 2015/2016. tanévre történő

általános iskolai beíratás időpontja:

2015. április 16. (csütörtök)        800-1900 óra között

2015. április 17. (péntek)             800-1800 óra között

Az általános iskola első évfolyamára történő beiratkozáskor be kell
mutatni:

· a szülő személyi igazolványát,

· a gyermek személyazonosítására alkalmas, a gyermek nevére kiállított személyi azonosítót, születési anyakönyvi kivonatot,

· a lakcímet igazoló hatósági igazolványt,

· az iskolába lépéshez szükséges fejlettség elérését tanúsító igazolást (óvodai szakvélemény, iskolaérettségi szakértői vélemény),

· TAJ számot.

Agárdi Sándor

intézményvezető

Döge, 2015. március 11.

A víz világnapja

Honvédsuli túlélő túrája a Bükk-hegységben

Március 6-án péntek reggel a dögei önkormányzat kisbusszal szállította el Honvédsulis csapatunkat Nyíregyházára. A vasútállomáson volt a találkozó. Folyamatosan érkeztek a különböző iskolákból a Honvédsulisok akikkel ott találkoztunk és ismerkedtünk meg. Az állomáson mindenki minket nézett mert, mindenkin a Honvédsuli által biztosított egyforma terep ruha, hátizsák és felszerelés volt.

Egy kis idő elteltével vonattal megérkeztünk Miskolcra. Ott az autóbusz pályaudvaron találkoztunk a budapesti Honvédsulisokkal, mert onnan is járnak. Velük jött egy angolul beszélni tudó fiatalember aki csupán csak néhány szót tudott magyarul.

Busszal érkeztünk meg a hegy lábához Kisgyőrbe. Onnan gyalog menet mentünk tovább. Az út nem volt olyan hosszú mint a doni-túra. Viszont a terep nehéz volt a folyamatos szintemelkedés és más természeti akadályok miatt. A táj gyönyörű volt, a levegő ózondús!A szép napos időben  a kedvük  remek volt.

Megérkeztünk a szálláshelyre ami  nem volt más egy barlang volt. Gyertyákkal világítottunk ami nagyon hangulatos és izgalmas  volt. Denevérek is voltak de, mi nem bántottuk őket - ők sem minket. Tábortüzet gyújtottunk és felállítottuk az éjjeli őrséget. Az este további részében megvacsoráztunk, beszélgettünk, énekeltünk és megismerkedtünk egymással. Azt követően mindenki ment a szálláshelyére és aludtunk.

Szombat reggel egy friss és jó reggeli tornával indítottunk a szabad levegőn hogy kitisztuljon, kitáguljon a tüdőnk  és frissek legyünk. Megreggeliztünk. Majd elkezdődtek a foglalkozások a delelőt folyamán az elméleti részt ismételtük át. Túlélés volt. Ebéd. Kora délután kezdődött a gyakorlati rész ahol menedéket építettünk, tüzet gyújtottunk, vizet tisztítottunk, élelmet szereztünk és tollasfát faragtunk. Mindent megtanultunk megkóstoltunk amit a Bükkben lehet. II. világháborús járatokban is jártunk. Koponyákat, csontvázakat találtunk és vizsgáltunk. Vizet a forrásból nyertünk ami nagyon finom volt, kicsit más volt mint az itthoni csapvíz. A nap végén pihentünk, vacsoráztunk éjjeli őrséget állítottunk ,mint  korábban.

Vasárnap reggel kicsit szomorúan keltünk fel mert még nem szerettünk volna haza menni. Aztán reggeli torna, reggeli, összepakolás, takarítás SZEMETET NEM HAGYTUNK A HEGYEN.  Barlangi keresztszülőket választottunk.Végül indultunk vissza. Lefelé menet megálltunk a forrásnál hogy mindenki megtölthesse a kulacsát és tudjon vinni belőle haza. Busszal Miskolcra utaztunk onnan mindenki vonattal haza.

A hely, a táj gyönyörű volt. Sokat mozogtunk, tanultunk és új barátokat is szereztünk. Fegyelem volt, mindenkinek megvolt a feladata de mégis szabadok voltunk. Elfáradtunk ugyan de rengeteg feledhetetlen élménnyel gazdagodtunk.     A dögei iskola  a Honvédsulitól ajándékba kapott a hegyről eredeti, onnan szedett palás kőzetet és egy erdei fenyőcsemetét, amit az iskolai füvészkertbe a tajga életközösségébe el is ültettünk. Köszönjük Dankó László ezredes úrnak és segítőinek a fáradozását!

Kozma Kinga és Kozma Aletta

Ünnepi megemlékezés március 15-e tiszteletére 2015

Újrahasznosító sarok

A napokban elkészült a földszinti lépcsőfeljáró mellett az "újrahasznosító sarok". A felírást színes műanyagkupakokból készítettük. A veszélyes hulladéknak számító használt elemgyűjtőt már kétszer kellett üríteni. Ezek az elemek a természetbe kerülve halálos mérgezéseket is okozhatnak. Itt összegyűjtjük, majd az önkormányzat veszélyes hulladék konténereibe visszük át, ahonnan rendszeresen elszállítják. A palackprés is igen népszerű, igaz egyenlőre az ásványvizes palackokat összegyűjtjük, mert egy fóliasátrat szeretnénk belőle készíteni. Reklámpapírokból készült kosárkába fogjuk a későbbiekben ezeket az összepréselt palackmaradványokat gyűjteni. A fal hivatalos átadására  2015 március 20-án, a Víz világnapi rendezvényünkön kerül sor. (as)

A Romwalter duó műsora

Bábelőadás

A Peti kis manói című bábelőadást tekinthették meg  tanulóink 2015. február 27-én a tornateremben.
A produkciót a Szivárvány bábszínház adta elő.  (as)